perjantai 30. joulukuuta 2011

Kaiken alku.

Tervetuloa uuteen blogiini, nimeltään Japin Savuinen punaviinisalonki. Nimi johtaa juurensa siitä, kun tykkään sikareista sekä punaviinistä ja mielestäni hyvä punaviini kaipaa joskus rinnalleen loistavaa sikaria.

Näin aluksi voisin hieman kertoa itsestäni ja blogini tarkoituksesta, haaveista ja unelmista.

Minä olen...

- 30-vuotias miehen alku, joka on hurahtanut punaviinien makuun ja maailmaan viime vuosina.
- erittäin kiinnostunut viineistä, lähinnä punaviineistä.

Minä haaveilen...

- joskus saavani tälle blogille lukijoita.
- auttavani muita aloittelijoita tällä blogillani.
- oppivani punaviineistä aina vaan enemmän ja enemmän.
- osallistuvani joskus viinitastingiin.

Minä unelmoin...

- tämän blogin mainittavan jossain muualla, joskus.
- oppivani tunnistamaan rypäleitä viinistä.
- viinimatkailusta, olisi erittäin hienoa päästä tutustumaan viinitiloille, esim. espanjassa.
- kalliista punaviinistä.

Blogini tarkoitus on...

- Esitellä viinejä
- auttaa muita viiniharrastuksessaan ensi askelia ottavia.
- kertoa omia mielipiteitäni viineistä.
- kertoa omasta harrastuksestani viinien parissa.
- käyttää paremmin tavalliselle tallaajalle sopivaa termistöä.
- matalan kynnyksen paikka tähän harrastukseen.

Blogini tarkoitus ei ole olla...

- mikään hienoja viinitermejä suoltava sivusto (en osaa niitä itsekään, eikä ne juurikaan minua edes kiinnosta).
- kaukaiselta tuntuva maailma. Täällä esiteltävät viinit on halpoja ja kaikkien saatavilla.
- ammattimainen viiniblogi. Tällä tieto/taidolla se olisi mahdottomuus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti